Blog

Witaj na blogu marki Colon C z którego możesz czerpać wiedzę na temat zdrowego odżywiania. Wybierz interesującą Cię kategorię, oddaj się lekturze, a na koniec – wprowadź nasze porady w życie.

Zaparcia po porodzie: problem z wypróżnianiem po połogu
Zaparcia to problem gastryczny, który w przeważającej części dotyka kobiet. Duży wpływ na zaparcia po porodzie ma to, czy kobieta cierpiała na problem z wypróżnianiem już w czasie ciąży. Skąd biorą się zaparcia w ciąży i jak pokonać problem z wypróżnianiem po porodzie?

WIĘCEJ Arrow right icon

Mity i fakty o zaparciach: 13 najczęstszych niedomówień
Zaparcia potocznie nazywane są zatwardzeniem. Oznaczają bardzo rzadkie wypróżnianie z suchym i zbitym stolcem. Najczęściej towarzyszy temu ból brzucha i dyskomfort. Nieleczony problem z wypróżnianiem się może doprowadzić do wielu dolegliwości, na przykład powstania zmian zapalnych w odcinku jelita grubego czy uszkodzenia śluzówki. Jakie elementy są najczęstszymi niedomówieniami, a które metody stanowią potwierdzony sposób łagodzenia zaparć?

WIĘCEJ Arrow right icon

Stres a zaparcia. Dlaczego silne emocje mogą utrudniać wypróżnianie?
Stres to prawdziwa plaga XXI wieku. Na co dzień zmagamy się z emocjami związanymi z obowiązkami zawodowymi i życiem prywatnym. Nie pomaga niepewna sytuacja na świecie – pojawiają się napięcia skoncentrowane wokół zdrowia, sytuacji finansowej, stabilizacji. Życie w nieustającym napięciu wpływa negatywnie na nasze zdrowie. Pojawiają się objawy ze strony różnych układów – nerwowego, krwionośnego, pokarmowego. Jedną z konsekwencji stresu są zaparcia. Skąd ten związek i jak poradzić sobie z problemem?

WIĘCEJ Arrow right icon

Zaparcia u dzieci i nastolatków: jak pomóc młodej osobie z zatwardzeniem?
Zaparcia to dolegliwość, która dotyczy 15% populacji dziecięcej. Najczęściej są to dzieci w wieku 2-4 lat. Dlaczego tak często występują u dzieci i nastolatków? Jakie są domowe sposoby na zaparciu u dzieci i młodzieży? Podpowiadamy! Zaparcia oznaczają zbyt małą liczbą wypróżnień, czyli mniej niż 3 razy w tygodniu. Oprócz tego towarzyszą im inne objawy, takie jak: twardy stolec, ból przy wypróżnianiu czy uczucie niepełnego wypróżnienia. Istnieją dwa rodzaje przyczyn powstawania zaparć: organiczne (związane z chorobą) i czynnościowe, które najczęściej odpowiadają za problemy z wypróżnianiem u dorosłych, ale przede wszystkim też problemy z wypróżnianiem u nastolatków i dzieci. Skąd biorą się zaparcia? Jakie są naturalne metody na ich łagodzenie? Odpowiedzi na te pytania znajdują się poniżej.

WIĘCEJ Arrow right icon

Zaparcia w podróży – jak sobie z nimi radzić w czasie wakacji?
Zaparcia w podróży to jedna z dolegliwości, które mogą popsuć wakacje. Inny rytm dobowy, zmiana nawyków żywieniowych, podróże - to wszystko może zaburzyć prawidłowy rytm wypróżnień. Jak się przygotować, aby uniknąć problemu i co spakować do podróżnej apteczki na urlop?

WIĘCEJ Arrow right icon

Perystaltyka jelit: objawy, przyczyny i sposoby jak ją poprawić
Zatrucie pokarmowe, nieodpowiednio skomponowany jadłospis, stres – istnieje mnóstwo przyczyn mogących powodować zaburzenia perystaltyki jelit. Co jeść, a czego unikać w przypadku zaparć lub biegunek? Wskazówki zamieściliśmy w naszym artykule.

WIĘCEJ Arrow right icon

Parcie na stolec: przyczyny i sposoby jak powstrzymać uczucie ciągłej potrzeby
Parcie na stolec jest naturalną reakcją organizmu, której doświadcza każdy z nas bezpośrednio przed wypróżnieniem. Gdy jednak zdarza się to zbyt często, może to być oznak, że w organizmie dzieje się coś złego. Warto wtedy zasięgnąć porady specjalisty. Jakie mogą być przyczyny nagłego i bolesnego parcia na stolec? Jak sobie z tym uczuciem poradzić? Dowiedz się tego z poniższego artykułu.

WIĘCEJ Arrow right icon

Rytm wypróżnień. Jak częste wypróżnianie jest prawidłowe?
U zdrowego człowieka proces defekacji powinien być regularny i bezproblemowy. Zmiana rytmu wypróżnień może świadczyć o złych nawykach żywieniowych, braku ruchu lub poważnych chorobach. Ile razy dziennie powinno się oddawać stolec, by móc mówić o prawidłowym wypróżnianiu? Jak przywrócić optymalną częstotliwość wizyt w łazience?

WIĘCEJ Arrow right icon

Nadmiar błonnika: objawy i skutki za dużej ilości w diecie
Błonnik pokarmowy (włókno pokarmowe) jest bardzo ważnym elementem diety dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Przede wszystkim wspiera działanie układu odpornościowego, a także pomaga oczyszczać organizm ze zbędnych produktów przemiany materii. Ponadto wykazuje korzystny wpływ na florę bakteryjną jelit oraz reguluje ich pracę. Należy jednak pamiętać o prawidłowej podaży tego składnika, ponieważ nadmiar błonnika w diecie może wywołać szereg negatywnych efektów. Jakich? Czego trzeba w takiej sytuacji unikać?

WIĘCEJ Arrow right icon